أثر دعم القيادة الاستراتيجية في رضا العملاء – دراسة ميدانية بالتطبيق على الشرکة القابضة لمياه الشرب الصحي

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

أستاذ ورئيس قسم إدارة الأعمال بأکاديمية السادات

المستخلص

هدف الدراسة هو التعرف على "أثر دعم القيادة الاستراتيجية في رضا العملاء" – دراسة ميدانية بالتطبيق على الشرکة القابضة لمياه الشرب الصحي.
استخدام المنهج الوصفي التحليلي والحصول على البيانات الثانوية من خلال قائمة استقصاء تم توزيعها(364)على مجتمع البحث باستخدام العينة العشوائية الطبقية من الإدارين والعاملين القائمين بالعمل الاداري والعملاء.
توصلت الدراسة: أظهرت النتائج أن المتوسط الحسابي يساوي (4,676)، وهذا يعني أن هناک موافقة بدرجة عالية جدا من قبل أفراد العينة على  فقرات مجال "دعم القيادة الاستراتيجية" دال إحصائياً عند مستوى دلالة (0.05≥ α).
أهم توصيات الدراسة : الاهتمام من قبل القيادة الاستراتيجية بدراسة المشکلات التي تواجه عملها بدقة والوقوف على حقيقتها وليس مظهرها أو نتائجها والنظر اليها بشکل شامل ورصد التفاعل بينها وربط عناصرها
The aim of the study is to identify "the impact of strategic leadership support on customer satisfaction" - a field study applied to the Holding Company for Healthy Drinking Water.
Using the descriptive analytical approach and obtaining secondary data through a survey list that was distributed (364) to the research community using a stratified random sample of administrators, administrative workers and clients.
The study concluded: The results showed that the arithmetic mean equals (4,676), which means that there is a very high degree of approval by the sample members on the items in the field of “strategic leadership support” that is statistically significant at the level of significance (α ≥ 0.05).
The most important recommendations of the study: The strategic leadership pays attention to studying the problems that face its work accurately, and determines its reality, not its appearance or results, looking at it comprehensively, monitoring the interaction between them and linking its elements.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية