Parent's Perception towards Robot Tutor in Egyptian Schools

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

Assistant Professor Business Information Systems Department Arab Academy for Science and Technology and Maritime Transport Alexandria, Egypt

المستخلص

تهدف هذه الدراسة إلى فهم وجهة نظر أولياء الأمور المصريين بشأن استخدام الروبوتات لتعليم أطفالهم في المرحلة الابتدائية. تؤثر العديد من العوامل على قرارات أولياء الأموربخصوص استخدام التكنولوجيا من عدة نواحي بما في ذلك سهولة الاستخدام المتصورة والفائدة المتصورة والتأثير الاجتماعي  والأمن  والثقة. هذه دراسة كمية تدرس نية استخدام الروبوتات في التعليم.صُمم استطلاع ونُشر عبر الإنترنت لجمع البيانات المطلوبة وجُمعت اراء من 1239 ولي أمر. طُور نموذج البحث المقترح بناءً على التحليل نمذجة المعادلة الهيكلية. سيساعد النموذج المقترح المؤسسات التعليمية على فهم العوامل التي تؤثر على استخدام الذكاء الاصطناعي في عملية التعليم. تثبت نتائج الدراسة أن هناك تأثير كبير على الفائدة المتصورة والتأثير الاجتماعي والأمن والثقة.
This study aims to understand the perspective of Egyptian students towards a smart university campus and applying IOT techniques. Quantitative research examines students’ intention to learn in a smart campus that applies Internet of Things (IOT).An online survey was designed to collect the desired data, where the sample size is321.The proposed research model was developed based on the combination of Unified Theories of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) variables. This includes Performance Expectancy, Effort Expectancy, Social Influence, Facilitating Condition and UTAUT2 variables, which are Hedonic Motivation, Price Value and Habit on conducted analysis. The results show that Social influence, Hedonic Motivation and Price value have a high correlation to students’ intention to use a smart campus. On the other hand, Performance Expectancy, Effort Expectancy, Facilitating conditions and Habits have high correlation significance on students’ intention to use university smart campus.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية