Investigating The Motivations For Hybrid Learning in Egypt: A Focus on Self-Determination Theory

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

The Arab Academy for Science, Technology and Maritime Transport (AASTMT). Egypt, Alexandria, Miami College of Management and Technology (Marketing and International Business Department)

المستخلص

 This paper seeks to gain familiarity with how blended learning lectures are conducted in Egypt during post-COVID-19 era. The focus will be assessing the Self-Determination Theory (SDT) to determine the motivations for using hybrid learning in higher education. It uses qualitative research approach to gain insights from instructors on their approaches to teaching students during the post COVID-19 era. A structured face-to-face interview was undertaken with 55 interviewees across all faculty positions. Once the needed data was collected, content analysis was conducted with the software Nvivo12 to determine the themes and ideas.  This study suggests that universities should focus on the self-determination theory to motivate faculty. Finally, this present study adds insightful to the literature focusing on various motivation can be triggered to encourage hybrid learning usages among faculty. This study also supports the theory of self-determination of motivation in the higher education field in Egypt and among the post-COVID-19 era.
  تسعى هذه الورقة إلى التعرف على كيفية إجراء محاضرات التعلم المدمج في مصر خلال فترة ما بعد كوفيد-19. سيتم التركيز على تقييم نظرية تقرير المصير (SDT) لتحديد دوافع استخدام التعلم المختلط في التعليم العالي. ويستخدم منهج البحث النوعي للحصول على رؤى من المعلمين حول أساليبهم في تدريس الطلاب خلال حقبة ما بعد كوفيد-19. تم إجراء مقابلة منظمة وجهًا لوجه مع 55 شخصًا من جميع وظائف أعضاء هيئة التدريس. وبمجرد جمع البيانات المطلوبة، تم إجراء تحليل المحتوى باستخدام برنامج Nvivo12 لتحديد المواضيع والأفكار. وتقترح هذه الدراسة أن الجامعات يجب أن تركز على نظرية تقرير المصير لتحفيز أعضاء هيئة التدريس. أخيرًا، تضيف هذه الدراسة الحالية أفكارًا ثاقبة للأدبيات التي تركز على الدوافع المختلفة التي يمكن تحفيزها لتشجيع استخدامات التعلم المختلط بين أعضاء هيئة التدريس. كما تدعم هذه الدراسة نظرية تقرير المصير للتحفيز في مجال التعليم العالي في مصر وفي فترة ما بعد كوفيد-19.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية