أثر العلاقات العامة بأبعادها على تحسين الاداء السياحي لهيئة تنشيط السياحة في جمهورية مصر العربية

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

المستخلص

يعد النشاط السياحي من أهم مصار الدخل القومي في الاقتصاد المصري. حيث أنه يمثل أحد مكونات المتحصلات الخدمية ذات التأثير الكبير على ميزان المدفوعات، كما تعد العلاقات العامة في السياحة وحده إدارية وإعلاميه متخصصة تقوم بتقديم خطط وبرامج لأداره المؤسسة تتعلق بتوطيد العلاقات بين المؤسسة والرأي العام السياحي من أفراد واتجاهات وسلوك سواء لمن هم خارج المؤسسة أو داخلها، محللة سياسة المؤسسة وإجراءاتها لتلائم حاجات جماهيرها من جه ومن المجتمع من جه أخرى، كما تؤمن وسائل الاتصال بين الإدارة ومحيطها لتبادل المعلومات وتوحيد الرؤيا، كما تسعى إلى تصحيح الأفكار والمعتقدات والسلوك الخاطئ سواء داخل المؤسسة او خارجها محققة الصالح العام.
تسعى الشركات في الوقت الحاضر الى الوصول الى تحقيق النجاح المنظمى من خلال إدارة أداء ناجحة والسعي للتغلب على الصعوبات والمعوقات والوصول بالشركة الى تحقيق أهدافها الأساسية التي تسعى الى تحقيقها ونتيجة لحدة المنافسة بين الشركات في الوقت الحاضر والتطورات التكنولوجية تسعى كل شركة لمزيد من التجديد والإبداع والتطور والتحسين في أدائها من اجل الوصول الى النجاح وكسب ميزة تنافسية تؤهلها للحصول على مكانة قوية بين منافسيها.
وفي إطار ما سبق فان هذا البحث يعالج موضوع الدراسة وهو دور العلاقات العامة في تحسين الاداء السياحي لهيئة تنشيط السياحة في جمهورية مصر العربية دراسة ميدانيه حيث يحاول الباحث من خلال هذه الدراسة إجراء تحليل متعمق لدور وأثر العلاقات العامة علي تحسين الاداء مع التركيز على إيجاد إطار مقترح يهدف الي تحسين الاداء من خلال تعظيم وتنمية دور العلاقات العامة داخل هيئة التنشيط السياحي.
Tourism activity is one of the most important sources of national income in the Egyptian economy. As it represents one of the components of service receipts that have a significant impact on the balance of payments, public relations in tourism is a specialized administrative and media unit that provides plans and programs for the management of the institution related to consolidating relations between the institution and tourism public opinion, including individuals, trends, and behavior, whether for those outside or within the institution. She analyzes the institution's policies and procedures to suit the needs of its audiences on the one hand and society on the other. She also provides means of communication between the administration and its surroundings to exchange information and unify the vision. She also seeks to correct wrong ideas, beliefs and behavior, whether inside or outside the institution, to achieve the public good.
Companies are currently seeking to achieve organizational success through successful performance management and striving to overcome difficulties and obstacles and bring the company to achieving its basic goals that it seeks to achieve. As a result of the intense competition between companies at the present time and technological developments, each company seeks more innovation, creativity, development and improvement. In its performance in order to achieve success and gain a competitive advantage that qualifies it to obtain a strong position among its competitors.
Within the framework of the above, this research addresses the subject of the study, which is the role of public relations in improving the tourism performance of the Tourism Promotion Authority in the Arab Republic of Egypt, a field study. Through this study, the researcher attempts to conduct an in-depth analysis of the role and impact of public relations on improving performance, with a focus on creating a proposed framework. It aims to improve performance by maximizing and developing the role of public relations within the Tourism Promotion Authority.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية