The Impact of Strategic Decisions on The Competitiveness of Local Products Under the Boycott

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

Lecture of Business Administration Faculty of Commerce, Al-Azhar University

المستخلص

تهدف هذه الدراسة إلى فحص العلاقة بين تأثير القرارات الاستراتيجية في ظل المقاطعة على تنافسية المنتجات المحلية في ظل المقاطعة، حيث تم قياس القرارات الاستراتيجية من خلال أبعاد مثل قرارات التمويل، تحسين سلسلة التوريد، المبادرات التسويقية وبناء العلامات التجارية، الشراكات الاستراتيجية، والتعاون الحكومي. كما تم قياس تنافسية المنتجات المحلية في ظل المقاطعة من خلال أبعاد التركيز على الجودة، والتسعير التكيفي، والتوجه نحو العميل، وتنويع عروض المنتجات، كما اعتمدت الدراسة على نهج وصفي تحليلي، باستخدام البيانات الثانوية والبيانات الأولية.
تشير نتائج الدراسة إلى وجود مستوى عالٍ من توفر أبعاد القرارات الاستراتيجية في ظل المقاطعة، كما توصلت إلى وجود مستوى عالٍ من توفر أبعاد تنافسية المنتجات المحلية في ظل المقاطعة. تدعم النتائج وجود تأثيرات إحصائية جوهرية بين أبعاد القرارات الاستراتيجية في ظل المقاطعة وتنافسية المنتجات المحلية في ظل المقاطعة، وتوصي الدراسة بتعزيز الترويج للمنتجات المحلية، واتخاذ قرارات متكاملة، واستراتيجيات تسويق مرنة.
This study aims to examining the relationship between the impact of Strategic Decisions on The Competitiveness of Local Products Under the Boycott. Strategic Decisions Under the Boycott is measured through dimensions such as Financing decisions, Supply Chain Optimization, Marketing and Branding Initiatives, Strategic Partnerships, Governmental Collaboration.
Competitiveness Of Local Products Under the Boycott is evaluated through the dimensions of Emphasis on Quality, Adaptive Pricing, Customer oriented, Diversification of Product Offerings. The study utilizes a descriptive analytical approach, relying on both secondary and primary data.
The study indicates a high level of availability of Strategic Decisions Under the Boycott dimensions and found a high level of availability of Competitiveness of Local Products Under the Boycott dimensions. the results support the presence of statistically significant impacts between the Strategic Decisions Under the Boycott dimension and the Competitiveness of Local Products Under the Boycott. The study recommends Emphasize Local Product Promotion, Integrated Decision-Making, Adaptive Marketing Strategies.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية