Impact of Tourist's Willingness and Tourists’ Satisfaction of Digital Transformation on Tourism Makers and Tourism Performance

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

Professor of organizational behavior at the British University

المستخلص

This study aims to measure the strength of study variables represented by tourists' willingness for digital transformation, tourists' satisfaction with digital transformation, tourism makers, and tourism performance. It also aimed to assess the impact of the independent variables, tourists' willingness, and satisfaction with digital transformation, on the dependent variables, tourism makers, and tourism performance in tourism companies in Egypt. The study relied on the descriptive analytical approach, and the study sample consisted of 384 individuals, including employees and customers of Egyptian tourism companies. Data collection was done using a questionnaire as a research tool.
The study found a strong presence of all study variables in Egyptian tourism companies, with most opinions of the study sample tending towards agreement with the statements constituting the variables. Additionally, the study found a statistically significant impact of tourists' willingness and satisfaction with digital transformation on tourism makers and tourism performance in tourism companies in Egypt. Based on the study's results, some recommendations were provided in the form of an action plan.
تهدف هذه الدراسة إلى قياس قوة متغيرات الدراسة المتمثلة في استعداد السائحين للتحول الرقمي، ورضا السائحين عن التحول الرقمي، وصناع السياحة، وأداء السياحة، كما هدفت إلى قياس تأثير المتغيرين المستقلين استعداد ورضا السائحين عن التحول الرقمي على المتغيرين التابعين صناع السياحة وأداء السياحة في شركات السياحة في مصر، ولذلك اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي، وتمثلت عينة الدراسة من ٣٨٤ مفردة من العاملين والعملاء لدى شركات السياحة المصرية، ولجمع البيانات تم استخدام الاستبيان كأداة للدراسة.
توصلت الدراسة إلى توافر قوي لجميع متغيرات الدراسة في شركات السياحة المصرية، حيث اتجهت أغلب آراء عينة الدراسة إلى الموافقة على العبارات المكونة للمتغيرات، كما توصلت الدراسة إلى وجود تأثير ذو دلالة إحصائية لاستعداد السياح ورضا السياح على التحول الرقمي على صناع السياحة وأداء السياحة في شركات السياحة في مصر، وبناء على النتائج التي توصلت إليها الدراسة إلى تم تقديم بعض التوصيات في صورة خطة عمل.
.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية