Impact of Marketing Tools on Brand Selection in B2B Business

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 Arab Academy for Science, Trade & Maritime Transport Graduates School of Business - Doctorate of Business Administration (DBA) Program

2 Prof. Marketing AASTMT “Arab Academy for Science, Trade & Maritime Transport” DBA from AAST.

المستخلص

This study aimed to explore the effect of using suitable Marketing Tools for Brand Selection in Business to Business.
They used innovative forms of communication, such as Direct Marketing, Sales Promotion and Public Relations, that enabled them to collect customers' names, build databases & penetrate a new brand in the market.
The main objective of this study is to understand how Marketing Tools have affected Brand selection across Business to Businesses and to identify strategies that companies can implement to select the suitable tools to retain their workforce.
By examining the impact of these tools on this Business, it is possible to gain insights into the challenges faced by employers and employees alike and to appear the competitive advantage that can help support businesses and individuals during these difficult times to gain high profits with a lot of sales volumes.
Without Business-to-Business companies and the supply chain, the goods and services we take for granted as consumers and business owners wouldn't exist.
Many Marketing Activities will support Business to Business, such as advertising, direct marketing, public relations, personal selling, and sales promotion.
A questionnaire, which consists of a number of questions or other components, is used to find out more about the viewpoints, actions, or opinions of respondents. With the use of questionnaires, both quantitative and/or qualitative data could be collected.
It is important to consider the study aims while constructing a questionnaire, arrange the questions in a meaningful order, and choose the appropriate administration strategy.
The sample size after excluding the invalid questioners because the answers of the respondents are incomplete is 394 of the respondents of different genders, ages, incomes and level of educations is 394.
The statistical analysis of the answers is done by using the statistical package SPSS version 25.
The research methodology by using a lot of tests like 
هدفت هذه الدراسة إلى استكشاف أثر استخدام أدوات التسويق المناسبة لاختيار العلامة التجارية في الأعمال التجارية.
واستخدموا أشكالًا مبتكرة من الاتصالات، مثل التسويق المباشر وترويج المبيعات والعلاقات العامة، مما مكنهم من جمع أسماء العملاء وبناء قواعد البيانات واختراق علامة تجارية جديدة في السوق.
الهدف الرئيسي من هذه الدراسة هو فهم كيفية تأثير أدوات التسويق على اختيار العلامة التجارية عبر الشركات إلى الشركات وتحديد الاستراتيجيات التي يمكن للشركات تنفيذها لاختيار الأدوات المناسبة للاحتفاظ بالقوى العاملة لديها. ومن خلال دراسة تأثير هذه الأدوات على هذه الأعمال، من الممكن الحصول على نظرة ثاقبة للتحديات التي يواجهها أصحاب العمل والموظفين على حد سواء وإظهار الميزة التنافسية التي يمكن أن تساعد في دعم الشركات والأفراد خلال هذه الأوقات الصعبة لتحقيق أرباح عالية بالكثير من أحجام المبيعات.
بدون شركات الأعمال وسلسلة التوريد، فإن السلع والخدمات التي نعتبرها أمرا مفروغا منه كمستهلكين وأصحاب أعمال لن تكون موجودة.
ستدعم العديد من الأنشطة التسويقية الأعمال التجارية، مثل الإعلان والتسويق المباشر والعلاقات العامة والبيع الشخصي وترويج المبيعات.
يتم استخدام الاستبيان، الذي يتكون من عدد من الأسئلة أو المكونات الأخرى، لمعرفة المزيد عن وجهات نظر أو تصرفات أو آراء المشاركين. باستخدام الاستبيانات، يمكن جمع البيانات الكمية و/أو النوعية.
ومن المهم مراعاة أهداف الدراسة عند بناء الاستبيان، وترتيب الأسئلة بترتيب مفيد، واختيار استراتيجية الإدارة المناسبة.
وبلغ حجم العينة بعد استبعاد المستجوبين غير الصحيحين لعدم اكتمال إجابات أفراد العينة 394 فرداً من مختلف الجنس والأعمار والدخل والمستوى التعليمي 394 فرداً.
ويتم التحليل الإحصائي للإجابات باستخدام الحزمة الإحصائية   SPSS الاصدار 25.
اعتمدت منهجية البحث على استخدام العديد من الاختبارات مثل اختبار كولوموغروف-سميرنوف، واختبار كروسكال-واليس، واختبار مان-ويتني.
الاستنتاج: هو أن تأثير أدوات التسويق على اختيار العلامة التجارية يختلف عن كل أداة وكل متغير منها
كما وجدنا أن كل متغير من أدوات التسويق له اتجاهات إيجابية وسلبية.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية