أصبح التسويق عبر المؤثرين أداة مهمة للحملات التسويقية مؤخرًا.كان للمصداقية والخبرة والمنافسة الهبة للمؤثر تأثير كبير على نوايا الشراء لدى مستخدمي وسائل التواصل الاجتماعي. أجريت هذه الدراسة لتحديد تأثير خصائص المؤثر على نية الشراء عبر الإنترنت في منتجات الأزياء. طريقة تحليل البيانات المستخدمة في هذا البحث هي حلول المنتجات والخدمات الإحصائية (SPSS) مع طريقة تحليل الانحدار الخطي المتعدد. أظهرت النتائج أن الثقة والخبرة والهدايا لها تأثير كبير على نية الشراء عبر الإنترنت
Influencer marketing has become a significant tool of marketing campaigns in the recent years.
The trustworthiness, expertise and giveaway competition of the influencer had a considerable impact on social media users' buying intentions. This study was conducted to determine the effect of influencer characteristics on online purchase intention in fashion products. The data analysis method used in this research is Statistical Product and Service Solution (SPSS) with multiple linear regression analysis method. The results show that trust, experience and giveaways have a significant effect on online buying intention.
Mamdouh Mahmoud, Esraa, & Taher Attia, Sama. (2024). The effect of Instagram influencer's characteristics on online buying intention: An applied study in the fashion industry. المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 15(3), 1024-1043. doi: 10.21608/jces.2024.391442
MLA
Esraa Mamdouh Mahmoud; Sama Taher Attia. "The effect of Instagram influencer's characteristics on online buying intention: An applied study in the fashion industry", المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 15, 3, 2024, 1024-1043. doi: 10.21608/jces.2024.391442
HARVARD
Mamdouh Mahmoud, Esraa, Taher Attia, Sama. (2024). 'The effect of Instagram influencer's characteristics on online buying intention: An applied study in the fashion industry', المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 15(3), pp. 1024-1043. doi: 10.21608/jces.2024.391442
VANCOUVER
Mamdouh Mahmoud, Esraa, Taher Attia, Sama. The effect of Instagram influencer's characteristics on online buying intention: An applied study in the fashion industry. المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 2024; 15(3): 1024-1043. doi: 10.21608/jces.2024.391442