THE EFFECT OF MARKETING CONTENT FOCUS AND APPEAL ON CONSUMER ENGAGMENT BEHAVIOUR, BRAND ADVOCACY & PURCHASE INTENSION The case of the SME Egyptian Healthcare industry

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 A Dissertation Submitted to AAST In partial fulfillment of the requirements for the award of the degree of Doctor of Business Administration Degree (DBA) Arab Academy for Science, Technology and Maritime Transportation

2 Department of Psychology, the British University in Egypt (BUE). Cairo Egypt

المستخلص

This study investigates the interactive effects of content appeal (emotional vs. rational) and content focus (firm vs. buyer) on consumer engagement behavior, brand advocacy, and purchase intention. The findings suggest that the effectiveness of content in driving these outcomes is not solely dependent on either the emotional or rational appeal of the content but rather on the interplay between these two factors and the content's focus on the firm or the buyer.
The study found significant interactions between content appeal and content focus on all three outcomes. Additionally, significant main effects of content appeal were observed for consumer engagement behavior, brand advocacy and purchase intention, but not significant content focus for consumer engagement behavior and brand advocacy while still significant for purchase intension.
The findings have practical implications for marketers, who can tailor their content strategies based on both content appeal and content focus to optimize consumer engagement, brand advocacy, and purchase intention. However, the study also has limitations, including the sample size and generalizability of the findings. Future research could address these limitations and provide further insights into the interactive effects of content appeal and content focus on consumer behavior.
تُبحث هذه الدراسة الآثار التفاعلية بين جاذبية المحتوى (العاطفي مقابل العقلاني) وتركيز المحتوى (الشركة مقابل المشتري) على سلوك مشاركة المستهلك، والدفاع عن العلامة التجارية، ونية الشراء. تشير النتائج إلى أن فعالية المحتوى في تحقيق هذه النتائج لا تعتمد فقط على جاذبيته العاطفية أو العقلانية للمحتوى، بل على التفاعل بين هذين العاملين وتركيز المحتوى على الشركة أو المشتري وجدت الدراسة تفاعلات كبيرة بين جاذبية المحتوى وتركيز المحتوى على جميع النتائج الثلاث. بالإضافة إلى ذلك، تم ملاحظة آثار رئيسية كبيرة لجاذبية المحتوى على سلوك مشاركة المستهلك ، والتأييد التجاري، ونية الشراء، ولكن لم يتم ملاحظة آثار رئيسية كبيرة لتركيز المحتوى على سلوك المشاركة الاستهلاكية والتأييد التجاري، بينما لا تزال هناك تفاعلات كبيرة بالنسبة لنية الشراء.
لنتائج لها أثار عملية مهمة على المسوقيين، حيث يمكنهم تعديل استراتيجيات المحتوى الخاصة بهم بناءً على كل من جاذبية المحتوى وتركيز المحتوى لتحسين مشاركة المستهلك، والدفاع عن العلامة التجارية، ونية الشراء. ومع ذلك، الدراسة لها أيضًا حدود، بما في ذلك حجم العينة وقابلية تعميم النتائج. يمكن أن تعالج الأبحاث المستقبلية هذه القيود وتوفير رؤى إضافية حول الآثار التفاعلية لجاذبية المحتوى وتركيز المحتوى على سلوك المستهلك..

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية