The Influence of Customer Equity Drivers on Customer Loyalty: a B2B Perspective

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 Ph.D program in marketing, Department of Business Administration, Faculty of commerce, Cairo University – Egypt

2 Lecturer of Marketing, Department of Business Administration, Faculty of commerce, Cairo University – Egypt

3 Professor of Marketing and Entrepreneurship, Department of Business Administration, Faculty of commerce, Cairo University – Egypt

المستخلص

This research aims to investigate the effects of the drivers of customer equity on customer loyalty in marketing research services in Egypt - B2B context. The contribution of this research comes as a result of a rare published literature that studied and tested the impact of customer Equity- drivers on customer loyalty in a B2B context; moreover, many published researches have studied these relations in a B2C context, While our research works to measure and investigate these relations in marketing research services - B2b context, especially in the Egyptian market. a quantitative methodology has been followed; cross-sectional design, based on a non-random sample, a149 valid questionnaires have been collected from - business companies- marketing and marketing research managers who have dealt with marketing research Agencies such as AC Nielsen, TNS, GFK, and others.  The findings expose that customer equity and its drivers have a positive, direct, and significant impact on customer loyalty in marketing research services in Egypt.
هدفت الدراسة الحالية الي التعرف علي تأثير أبعاد  قيمة العملاء Customer Equity؛ قيمة العملاء، وقيمة العلامة، والعلاقات مع العملاء) علي ولاء العملاء بالتطبيق في سوق خدمات بحوث التسويق في مصر – سياق  سوق الأعمال   B2B market، تأتي مساهمة هذا البحث  كنتيجة لندرة البحوث السابق التي تختبر هذه العلاقات في سوق الأعمال خصوصا في مصر. تم إتباع المنهج الكمي للدراسة، وإعتمدت الدراسة الميدانية لهذا البحث علي عينة غير إحتمالية ميسرة  حجمها 149 مفردة صالحة من - شركات الأعمال - مديري التسويق وبحوث التسويق الذين تعاملوا مع وكالات أبحاث التسويق مثل AC Nielsen و TNS و GFK وغيرها . وكشفت النتائج أن قيمة وأبعادها لها تأثر إيجابي ومباشر علي ولاء العملاء في سوق خدمات بحوث التسويق في مصر

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية