دور التسويق الداخلى فى زيادة القدرات التنافسية بالتطبيق على قطاع العقارات المصرى

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

استاذ إدارة الأعمال المساعد ... الاكاديمية العربية للعلوم والتكنولوجيا والنقل البحري

المستخلص

التنافسية بالتطبيق على قطاع العقارات المصرى، اتبع الباحث المنهج الوصفى التحليلى فى هذا البحث، ولجمع البيانات المتعلقة بالدراسة تم عينة ميسرة غير احتمالية Convenient Sample  من مجتمع البحث تمثلت فى (363) مفردة، واستخدم الباحث استمارة الإستبيان فى جمع بيانات الدراسة، والذى بلغ عددها (363)، وتم تحديد حجم العينة الإجمالية عند مستوى ثقة 95%، وعند حدود خطأ معيارى 5%، وذلك باستخدام برنامج الحزم الإحصائية للعلوم الإجتماعية SPSS v.21.
          وأوضحت نتائج الدراسة قبول الفرض الرئيسى جزئيًا.
This study aimed to identify the role of internal marketing in increasing competitive capabilities by applying it to the Egyptian real estate sector. The researcher followed the descriptive analytical approach in this research, and to collect data related to the study, a convenient non-probability sample was used from the research community, which consisted of (363) individuals, and it was used The researcher filled out a questionnaire to collect data for the study, which numbered (363), and the total sample size was determined at a confidence level of 95%, and within a standard error of 5%, using the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS v.21) program.
      The results of the study indicated that the main hypothesis was partially accepted.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية