This paper seeks to investigate the impact of Brand image and brand personality on customer commitment and customer loyalty in Real Estate firms, illustrating how organizations can improve their Brand image and brand personality to enhance the customer commitment and customer loyalty. A strong brand image, coupled with a well-defined personality, can significantly influence consumers' perceptions and purchasing decisions. Brand Image is defined as the material property associated with the brand, such as the product name and the packing, which could make profits or sense for customers and help or increase describing the characteristics or the indispensable for marketing where customers infer the quality of products by the brand image and are further stirred up the behavior of purchasing. (Lu, Y.,2021) On the other hand, Brand personality is defined as “the set of human characteristics associated with a brand”. (Grimm 2021). Customer commitment is a powerful predictor of various metrics related to the customer. (Susanto,2021) Finally, Customer loyalty is defined as customers’ affection and commitment towards a product, service, brand, or organization. (Twum,2021). Aim and Objective The importance of this research is driven from the effect of brand image and personality on consumer loyalty and Commitment which would help private sector organizations to know how to apply marketing practices on the real estate sector in Egypt effectively. Hypotheses: the impact of Brand image and brand personality on customer commitment and customer loyalty in Real Estate Firms. Where Brand image and brand personality are the independent variables while customer commitment and customer loyalty are the dependent variables accordingly the conceptual model and the Hypothesis were developed to test the questioned relations. Design/methodology/approach: The paper provides a research model based on extensive research and a detailed literature evaluation that simulates the paper variables and their interactions. Based on this model, research hypotheses will be developed that will be tested further via a survey incorporating primary data and analysis. Our target respondents were Egyptian Real Estate Firms’ Customers. The sample size was determined by 384. This means 384 or more measurements/surveys are needed to have a confidence level of 95% that the real value is within ±5% margin of error from the measured/surveyed value. Main result: According to the results obtained from analyzing the data, it was found that all the direct relation were significant, Thus, our hypotheses were proven, and were highly significant يسعى هذا البحث إلى التحقيق في تأثير صورة العلامة التجارية وشخصيتها على التزام العملاء وولائهم في شركات العقارات، مع توضيح كيفية قيام المنظمات بتحسين صورة العلامة التجارية وشخصيتها لتعزيز التزام العملاء وولائهم. يمكن أن تؤثر صورة العلامة التجارية القوية، المقترنة بشخصية محددة جيدًا، بشكل كبير على تصورات المستهلكين وقرارات الشراء الخاصة بهم. يتم تعريف صورة العلامة التجارية على أنها الممتلكات المادية المرتبطة بالعلامة التجارية، مثل اسم المنتج والتعبئة، والتي يمكن أن تحقق الأرباح أو المعنى للعملاء وتساعد أو تزيد من وصف الخصائص أو الضرورية للتسويق حيث يستنتج العملاء جودة المنتجات من خلال صورة العلامة التجارية ويتم تحفيز سلوك الشراء بشكل أكبر (Lu, Y.,2021) من ناحية أخرى، يتم تعريف شخصية العلامة التجارية على أنها "مجموعة من الخصائص البشرية المرتبطة بالعلامة التجارية (Grimm 2021). . التزام العملاء هو مؤشر قوي لمختلف المقاييس المتعلقة بالعملاء. (Susanto,2021) وأخيرًا، يتم تعريف ولاء العملاء على أنه حب العملاء والتزامهم تجاه منتج أو خدمة أو علامة تجارية أو منظمة (Twum,2021). الغرض والأهداف: إن أهمية هذا البحث تنبع من تأثير صورة العلامة التجارية وشخصيتها على ولاء المستهلك والالتزام، مما يساعد المنظمات الخاصة على معرفة كيفية تطبيق الممارسات التسويقية على قطاع العقارات في مصر بفعالية. الفرضيات: تأثير صورة العلامة التجارية وشخصيتها على التزام العملاء وولائهم في شركات العقارات. حيث أن صورة العلامة التجارية وشخصيتها هي المتغيرات المستقلة بينما التزام العملاء وولائهم هما المتغيرات التابعة وفقًا لذلك تم تطوير النموذج المفاهيمي والفرضية لاختبار العلاقات المتسائلة. تصميم / منهجية / النهج: يقدم البحث نموذجًا بحثيًا قائمًا على بحث شامل وتقييم مفصل للأدبيات التي تحاكي متغيرات البحث وتفاعلاتها. بناءً على هذا النموذج، سيتم تطوير فرضيات البحث التي سيتم اختبارها لاحقًا من خلال استبيان يضم بيانات أولية وتحليلها. كان المستجيبون المستهدفون لدينا عملاء شركات العقارات المصرية. تم تحديد حجم العينة بـ 384. وهذا يعني أن 384 قياسًا / استبيانًا أو أكثر ضروريًا للحصول على مستوى ثقة 95٪ بأن القيمة الحقيقية تقع ضمن هامش خطأ ± 5٪ من القيمة المقاسة / المستقصاة. النتيجة الرئيسية: وفقًا للنتائج التي تم الحصول عليها من تحليل البيانات، وجد أن جميع العلاقات المباشرة كانت ذات دلالة إحصائية، وبالتالي، تم إثبات فرضياتنا وكانت ذات دلالة إحصائية عالية
Elsayed Zaki Sabaa, Dalia, & Kadry, Mona. (2024). The effect of Brand Image and Personality on Developing Customer Loyalty and Commitment an Applied Study on Mountain View Company. المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 15(4), 78-122. doi: 10.21608/jces.2024.414428
MLA
Dalia Elsayed Zaki Sabaa; Mona Kadry. "The effect of Brand Image and Personality on Developing Customer Loyalty and Commitment an Applied Study on Mountain View Company", المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 15, 4, 2024, 78-122. doi: 10.21608/jces.2024.414428
HARVARD
Elsayed Zaki Sabaa, Dalia, Kadry, Mona. (2024). 'The effect of Brand Image and Personality on Developing Customer Loyalty and Commitment an Applied Study on Mountain View Company', المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 15(4), pp. 78-122. doi: 10.21608/jces.2024.414428
VANCOUVER
Elsayed Zaki Sabaa, Dalia, Kadry, Mona. The effect of Brand Image and Personality on Developing Customer Loyalty and Commitment an Applied Study on Mountain View Company. المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 2024; 15(4): 78-122. doi: 10.21608/jces.2024.414428