Examining the Mediating Role of Perceived Quality in the Relationship Between Content Marketing and Brand Loyalty

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 Doctor of Business Administration, Faculty of Commerce, Cairo University, Egypt

2 Associate Professor of Marketing at Department of Business Administration, Faculty of Commerce, Cairo University, Egypt

3 Professor of Marketing at Department of Business Administration, Faculty of Commerce, Cairo University, Egypt

المستخلص

This study intends to examine the relationships between content marketing and brand loyalty, with a particular emphasis on the mediating function of perceived quality as considered by cybersecurity firms dealing with the Egyptian banking industry. According to the Central Bank of Egypt, there are 37 banks in Egypt's banking sector, which is the target population for this quantitative analysis. To get data, non-probability quota sampling was applied. Self-administered questionnaires were used to gather 314 responses, which were then analyzed using the partial least squares (PLS) approach, which is based on structural equation modeling. The results show that perceived quality plays a critical mediating role in the relation between content marketing and brand loyalty, with content marketing having a major influence on perceived quality and brand loyalty. The study contributes to the body of knowledge on content marketing and brand loyalty while providing cybersecurity vendors in the Egyptian banking industry with useful recommendations.
 
تهدف هذه الدراسة إلى استكشاف العلاقة بين التسويق بالمحتوى والولاء للعلامة التجارية، مع التركيز بشكل خاص على الدور الوسيط للجودة المدركة من منظور شركات الأمن السيبراني التي تستهدف القطاع المصرفي المصري. ويعتبر القطاع المصرفي المصري الذي يضم 37 بنكًا وفقًا للبنك المركزي المصري هوالمجتمع المستهدف لهذه الدراسة الكمية. وقد تم جمع البيانات باستخدام أسلوب العينة الحصصية غير الاحتمالية، حيث اعتمدت الدراسة على الاستبيانات لجمع 314 استجابة. وقد تم تحليل البيانات باستخدام طريقة المربعات الصغرى الجزئية (PLS) القائمة على نمذجة المعادلات الهيكلية. أظهرت النتائج أن الجودة المدركة تلعب دورًا محوريًا كوسيط في العلاقة بين التسويق بالمحتوى والولاء للعلامة التجارية، إذ تبين أن التسويق بالمحتوى يؤثر بشكل كبير وإيجابي على كل من الجودة المدركة والولاء للعلامة التجارية. تسهم هذه الدراسة في تعزيز الفهم الأكاديمي للعلاقة بين التسويق بالمحتوى والولاء للعلامة التجارية، كما تقدم توصيات عملية قيمة لشركات الأمن السيبراني التي تستهدف القطاع المصرفي المصري.
 

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية