The Impact of AI-Enabled Services on Guest Value and Revisit Intention through the Meditation Role of Guest Experience An Applied Study on Five-Stars Hotels in the Egyptian Context
Purpose – The purpose of this paper is to investigate the effect of AI-enabled services on guest value and revisit intention through the meditation role of guest experiencein the Egyptian hospitality sector, considering five stars hotels in Alexandria. Design/methodology/approach – the population of the study includes guests who visited five stars hotels in Alexandria. A questionnaire is distributed, and 652 valid responses were considered in the analysis. Findings –Results proved that the relationship between AI-enabled services and guest experience is partially supported, the relationship between AI-enabled services and guest satisfaction is partially supported, as well as the relationship between AI-enabled services and guest value is partially supported. The findings also partially supported the relationship between guest experience and guest satisfaction and the relationship between guest experience and guest value. Finally, the results fully supported the relationship between guest satisfaction and revisit intention. The current study is concerned with providing realistic solutions based on customer opinions and experience. يهدف هذا البحث إلى تحليل تأثير الخدمات المدعومة بالذكاء الاصطناعي على قيمة العملاء ونية إعادة الزيارة، مع التركيز على تجربة النزيل في قطاع الضيافة المصري، وتحديدًا في فنادق الخمس نجوم بمدينة الإسكندرية. تم توزيع استبيان وجمع 652 استجابة صالحة خضعت للتحليل الإحصائي . كشفت النتائج عن دعم جزئي للعلاقة بين الخدمات المدعومة بالذكاء الاصطناعي وتجربة العملاء، بالإضافة إلى العلاقة بين هذه الخدمات ورضا العملاء، وكذلك تأثيرها على قيمة العميل. كما أظهرت النتائج دعمًا جزئيًا للعلاقة بين تجربة العميل ورضاه، وأيضًا بين تجربة العميل وقيمته. وفي المقابل، أثبتت النتائج وجود علاقة قوية ومؤكدة بين رضا العميل ونية إعادة الزيارة. توفر هذه الدراسة رؤى عملية قائمة على آراء العملاء وتجاربهم، ما يسهم في تحسين جودة الخدمات المقدمة في قطاع الضيافة وتعزيز تجربة النزلاء.
Yassin Zoweil, Rehab. (2025). The Impact of AI-Enabled Services on Guest Value and Revisit Intention through the Meditation Role of Guest Experience An Applied Study on Five-Stars Hotels in the Egyptian Context. المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 16(2), 243-302. doi: 10.21608/jces.2025.435042
MLA
Rehab Yassin Zoweil. "The Impact of AI-Enabled Services on Guest Value and Revisit Intention through the Meditation Role of Guest Experience An Applied Study on Five-Stars Hotels in the Egyptian Context", المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 16, 2, 2025, 243-302. doi: 10.21608/jces.2025.435042
HARVARD
Yassin Zoweil, Rehab. (2025). 'The Impact of AI-Enabled Services on Guest Value and Revisit Intention through the Meditation Role of Guest Experience An Applied Study on Five-Stars Hotels in the Egyptian Context', المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 16(2), pp. 243-302. doi: 10.21608/jces.2025.435042
VANCOUVER
Yassin Zoweil, Rehab. The Impact of AI-Enabled Services on Guest Value and Revisit Intention through the Meditation Role of Guest Experience An Applied Study on Five-Stars Hotels in the Egyptian Context. المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 2025; 16(2): 243-302. doi: 10.21608/jces.2025.435042