This study investigates the role of cognitive competence in improving the organizational reputation of telecommunications companies in Egypt. The study will be applied to four companies: Telecom Egypt, Vodafone, Orange, and WE. The study explores how the dimensions of cognitive competence (information technology, decision-making process, and creative thinking) affect organizational reputation. Using a descriptive-analytical approach, data were collected through a specially designed questionnaire and statistically analyzed. The results indicate that the dimensions of cognitive competence (information technology, decision-making process, and creative thinking) contribute to improving the organizational reputation of telecommunications companies, highlighting the importance of information technology, decision-making process, and creative thinking in improving organizational reputation. تتحرى هذه الدراسة دور الاقتدار المعرفي في تحسين السمعة التنظيمية لشركات الاتصالات في مصر. حيث سيتم التطبيق على أربعة شركات وهي (المصرية للاتصالات، وفودافون، وأورانج، وWE). تستكشف الدراسة كيف تؤثر أبعاد الاقتدار المعرفي المتمثلة في (تكنولوجيا المعلومات وعملية اتخاذ القرار والتفكير الابداعي) في تحسين السمعة التنظيمية، وبالتالي من خلال نهج وصفي تحليلي، تم جمع البيانات من خلال استبيان مصمم خصيصًا وتحليلها إحصائيًا. تشير النتائج الي ان أبعاد الاقتدار المعرفي المتمثلة في (تكنولوجيا المعلومات وعملية اتخاذ القرار والتفكير الابداعي) تساهم في تحسين السمعة التنظيمية لشركات الاتصالات مما يوضح أهمية تكنولوجيا المعلومات وعملية اتخاذ القرار والتفكير الابداعي في تحسين السمعة التنظيمية.
Nabil Mohamed, Mervat. (2025). The impact of cognitive competence on improving organizational reputation applied to telecommunications companies in Egypt. المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 16(2), 1404-1423. doi: 10.21608/jces.2025.435113
MLA
Mervat Nabil Mohamed. "The impact of cognitive competence on improving organizational reputation applied to telecommunications companies in Egypt", المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 16, 2, 2025, 1404-1423. doi: 10.21608/jces.2025.435113
HARVARD
Nabil Mohamed, Mervat. (2025). 'The impact of cognitive competence on improving organizational reputation applied to telecommunications companies in Egypt', المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 16(2), pp. 1404-1423. doi: 10.21608/jces.2025.435113
VANCOUVER
Nabil Mohamed, Mervat. The impact of cognitive competence on improving organizational reputation applied to telecommunications companies in Egypt. المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 2025; 16(2): 1404-1423. doi: 10.21608/jces.2025.435113