The effect of user-generated content (UGC) and firm-generated content (FGC) on consumer purchase intentions within Egypt's telecoms industry is investigated in this paper. The study emphasizes how increasingly digital material is impacting consumer behavior and corporate initiatives. Results show that UGC greatly increases trust and lowers perceived risk, both of which favorably influence purchase intention. On the other hand, FGC has a rather less effect on purchase intention; its main influence comes from perceived usefulness. According to the findings, FGC is still a necessary component in improving perceived value and utility even if UGC mostly shapes customer trust and lowers risk perceptions. For telecom companies, practical implications include using UGC to establish trust, combining UGC with FGC for maximum involvement, and implementing policies meant to reduce the potential risks. The study notes constraints including sector-specific focus and self-reported data; it advises the next study should investigate cross-industry comparisons, cultural influences, and longitudinal studies. These insights help to better grasp the part that digital content plays in customer decision-making in a fast-changing telecom market يهدف هذا البحث إلى دراسة تأثير المحتوى الذي ينشئه المستخدمون (UGC) والمحتوى الذي تنشئه الشركات (FGC) على نية الشراء لدى المستهلك في صناعة الاتصالات المصرية. تؤكد الدراسة على كيفية تأثير المحتوى الرقمي المتزايد على سلوك المستهلك ومبادرات الشركات. تظهر النتائج أن المحتوى الذي ينشئه المستخدمون (UGC) يزيد بشكل كبير من الثقة ويقلل من المخاطر المدركة، وكلاهما يؤثر بشكل إيجابي على نية الشراء. من ناحية أخرى، فإن المحتوى الذي يتم إنشاؤه من قبل الشركات (FGC) له تأثير أقل على نية الشراء؛ حيث يأتي تأثيره الرئيسي من الفائدة المدركة. وفقًا للنتائج، لا يزال المحتوى الذي ينشئه الخبراء (FGC) عنصرًا ضروريًا في تحسين القيمة المدركة والفائدة حتى لو كان المحتوى الذي ينشئه المستخدمون (UGC) هو الذي يشكل ثقة العملاء ويقلل من إدراك المخاطر. بالنسبة لشركات الاتصالات، تشمل الآثار العملية استخدام المحتوى الذي ينشئه المستخدمون (UGC) لبناء الثقة، ودمج المحتوى الذي ينشئه المستخدمون مع المحتوى الذي تنشئه الشركات (FGC) لتحقيق أقصى قدر من المشاركة والتفاعل، وتنفيذ سياسات تهدف إلى تقليل المخاطر المحتملة.وتُشير الدراسة إلى بعض القيود، بما في ذلك التركيز على قطاعات مُحددة والبيانات المُبلغ عنها ذاتيًا؛ وتُوصي الدراسة بأن تبحث الدراسة القادمة في المقارنات بين القطاعات، والتأثيرات الثقافية، والدراسات طويله الأجل. وتساعد هذه الرؤى في فهم الدور الذي يلعبه المحتوى الرقمي في عملية اتخاذ القرارات لدى العملاء في سوق الاتصالات سريع التغير.
Hassan Mahmoud, Ahmed, & Taher, Sama. (2025). Investigating the relation among UGC and FGC as independent variables and the consumer Purchase intention in the telecommunications sector in Egypt. المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 16(2), 541-598. doi: 10.21608/jces.2025.436747
MLA
Ahmed Hassan Mahmoud; Sama Taher. "Investigating the relation among UGC and FGC as independent variables and the consumer Purchase intention in the telecommunications sector in Egypt", المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 16, 2, 2025, 541-598. doi: 10.21608/jces.2025.436747
HARVARD
Hassan Mahmoud, Ahmed, Taher, Sama. (2025). 'Investigating the relation among UGC and FGC as independent variables and the consumer Purchase intention in the telecommunications sector in Egypt', المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 16(2), pp. 541-598. doi: 10.21608/jces.2025.436747
VANCOUVER
Hassan Mahmoud, Ahmed, Taher, Sama. Investigating the relation among UGC and FGC as independent variables and the consumer Purchase intention in the telecommunications sector in Egypt. المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 2025; 16(2): 541-598. doi: 10.21608/jces.2025.436747