This research aims to investigate the perceived value effect as a moderator on the relationship between students' trust and loyalty in Higher Education Institutions in Egypt (HEIs). Smart-PLS 2.0 software was used to analyze 245 responses from a randomized sample of senior students and fresh graduates from multiple Egyptian private universities using the structural equation modeling. The outcomes of the research show that students’ trust significantly and positively effects on students’ loyalty and the student’s perceived functional value effect on the relationship between students’ trust and student loyalty as a moderator.
يهدف هذا البحث إلى دراسة تأثير القيمة المُدرَكة، كمُؤَثِّر، على العلاقة بين ثقة الطلاب وولائهم في مؤسسات التعليم العالي في مصر. استُخدِم برنامج Smart-PLS 2.0 لتحليل 245 استجابة من عينة عشوائية من طلاب السنة النهائية والخريجين الجدد من عدة جامعات مصرية خاصة باستخدام نمذجة المعادلات الهيكلية. أظهرت نتائج البحث أن ثقة الطلاب تؤثر بشكل كبير وإيجابي على ولائهم، وأن تأثير القيمة المُدرَكة المرتبطة بالأداء الوظيفي للطالب على العلاقة بين ثقة الطلاب وولائهم كعامل مُؤَثِّر.
Samir Roushdy, Ahmed, Kortam, Wael, Fouad Hamza, Hatem, & Gad, . Ghada. (2025). Perceived Value as a Moderator in the Trust-Loyalty Relationship: Insights from Egyptian Higher Education Institutions. المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 16(3), 156-182. doi: 10.21608/jces.2025.455909
MLA
Ahmed Samir Roushdy; Wael Kortam; Hatem Fouad Hamza; . Ghada Gad. "Perceived Value as a Moderator in the Trust-Loyalty Relationship: Insights from Egyptian Higher Education Institutions", المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 16, 3, 2025, 156-182. doi: 10.21608/jces.2025.455909
HARVARD
Samir Roushdy, Ahmed, Kortam, Wael, Fouad Hamza, Hatem, Gad, . Ghada. (2025). 'Perceived Value as a Moderator in the Trust-Loyalty Relationship: Insights from Egyptian Higher Education Institutions', المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 16(3), pp. 156-182. doi: 10.21608/jces.2025.455909
VANCOUVER
Samir Roushdy, Ahmed, Kortam, Wael, Fouad Hamza, Hatem, Gad, . Ghada. Perceived Value as a Moderator in the Trust-Loyalty Relationship: Insights from Egyptian Higher Education Institutions. المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 2025; 16(3): 156-182. doi: 10.21608/jces.2025.455909