Perceived Value as a Moderator in the Trust-Loyalty Relationship: Insights from Egyptian Higher Education Institutions

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 Sinai University

2 The British University in Egypt

3 Misr University for Sciences and technology

4 Canadian International college (CIC)

10.21608/jces.2025.455909

المستخلص

This research aims to investigate the perceived value effect as a moderator on the relationship between students' trust and loyalty in Higher Education Institutions in Egypt (HEIs). Smart-PLS 2.0 software was used to analyze 245 responses from a randomized sample of senior students and fresh graduates from multiple Egyptian private universities using the structural equation modeling. The outcomes of the research show that students’ trust significantly and positively effects on students’ loyalty and the student’s perceived functional value effect on the relationship between students’ trust and student loyalty as a moderator.
يهدف هذا البحث إلى دراسة تأثير القيمة المُدرَكة، كمُؤَثِّر، على العلاقة بين ثقة الطلاب وولائهم في مؤسسات التعليم العالي في مصر. استُخدِم برنامج Smart-PLS 2.0 لتحليل 245 استجابة من عينة عشوائية من طلاب السنة النهائية والخريجين الجدد من عدة جامعات مصرية خاصة باستخدام نمذجة المعادلات الهيكلية. أظهرت نتائج البحث أن ثقة الطلاب تؤثر بشكل كبير وإيجابي على ولائهم، وأن تأثير القيمة المُدرَكة المرتبطة بالأداء الوظيفي للطالب على العلاقة بين ثقة الطلاب وولائهم كعامل مُؤَثِّر.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية