Learning Environments and Educational Outcomes: The Role of Campus Infrastructure in Student Performance in Higher Education

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 Associate Professor Business Information Systems Department Arab Academy for Science and Technology and Maritime Transport Alexandria, Egypt

2 Associate Professor Business Information Systems Department Arab Academy for Science and Technology and Maritime Transport Alexandria Egypt .

10.21608/jces.2025.456034

المستخلص

The infrastructure of a university extends beyond a mere teaching environment; it significantly influences students' daily experiences, well-being, and motivation to participate in productive study activities. This study analyzes how infrastructure components such as computer laboratories, libraries, cafeterias, sports facilities, social events, transportation, and the hygiene of clinics affect academic achievement, a growing concern as schools struggle to meet learning objectives with limited resources and different student needs. The research utilized Structural Equation Modeling (SEM) to analyze the direct and indirect relationships between students' perceptions of infrastructure quality and their academic performance in higher education. One hundred twenty students from two distinct campuses on different colleges have completed a web-based questionnaire. According to the SEM, libraries, sports, food, transportation, and medical facilities contribute to academic success and student performance. Blending social and technical resources for academic usage is crucial. Furthermore, for the future work multigroup tests, and longitudinal replication should concentrate on the model, while it is essential to address abnormalities in computer-lab reporting.
تتجاوز البنية التحتية للجامعة مجرد بيئة تعليمية؛ فهي تؤثر بشكل كبير على تجارب الطلاب اليومية ورفاهيتهم وتحفيزهم للمشاركة في أنشطة دراسية مثمرة. تُحلل هذه الدراسة كيفية تأثير مكونات البنية التحتية، مثل مختبرات الحاسوب والمكتبات والكافيتريات والمرافق الرياضية والفعاليات الاجتماعية والمواصلات ونظافة العيادات، على التحصيل الدراسي، وهو مصدر قلق متزايد في ظل سعي المدارس جاهدةً لتحقيق أهداف التعلم في ظل محدودية الموارد واختلاف احتياجات الطلاب. استخدم البحث نمذجة المعادلات الهيكلية (SEM) لتحليل العلاقات المباشرة وغير المباشرة بين تصورات الطلاب لجودة البنية التحتية وأدائهم الأكاديمي في التعليم العالي. أكمل مائة وعشرون طالبًا من حرمين جامعيين مختلفين في كليات مختلفة استبيانًا إلكترونيًا. ووفقًا لنمذجة المعادلات الهيكلية، تُسهم المكتبات والمرافق الرياضية والطعام والمواصلات والمرافق الطبية في النجاح الأكاديمي وأداء الطلاب. يُعد دمج الموارد الاجتماعية والتقنية للاستخدام الأكاديمي أمرًا بالغ الأهمية. علاوة على ذلك، ينبغي أن تركز الاختبارات متعددة المجموعات والتكرار الطولي في العمل المستقبلي على النموذج، مع ضرورة معالجة التشوهات في تقارير مختبرات الحاسوب

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية