دور العوامل الديموجرافية فى العلاقة بين استخدام علامات الموزع والنية الشرائية للمنتجات ( دراسة تطبيقية على المستهلک المصرى )

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

المستخلص

هدفت هذه الدراسة اإلي التعرف علي العلاقة بين علامات الموزع وأنماط السلوک الشرائي للمستهلک من خلال توسيط تجزئة السوق وذلک بالتطبيق علي عملاء متاجر التجزئة الکبري وذلک من خلال التطبيق على عينة قوامها( ۹۰۰) من عملاء متاجر التجزئة الکبري ( کارفور- مترو- فتح الله - أولاد رجب) بالقاهرة والمنصورة وقد توصلت الدراسة إلي العديد من النتائج من أهمها تتوسط تجزئة السوق في العلاقة بين کلا من ( الصورة الذهنية ووالولاء للعلامة والجودة المدرکة للعلامة ) وکل أبعاد أنماط سلوک الشراء ، کما توصلت إلي عدم توسط تجزئة السوق في العلاقة بين الوعي بالعلامة وکل أبعاد أنماط سلوک الشراء.
 
Abstract
This study aims to identify the relationship between the distributor signs and types of purchasing behavior of the consumer through the mediation of market segmentation and then implementing it on the retailer major clients through the application to a sample of (600) of retailer customers big (Carrefour Metro- Fathallah – Awlad Ragab) in Cairo and  Mansoura. the study found many of the results of the most important mediating market segmentation in the relationship between both (mental image and loyalty of the brand and the perceived quality of the brand ) and all types buying behavior dimensions, also it found not to mediate market segmentation in the relationship between brand awareness and all dimensions patterns of buying behavior.
Keywords: distributor signs - buying behavior - market segmentation - Egypt - Suez Canal University - marketing.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية