التسويق المصرفي واثرها علي جوده الخدمات المصرفيه دراسه ميدانيه بالتطبيق علي البنوک التجاريه الليبيه

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

المستخلص

تتمثل مشکلة الدراسة وجود قصور في سياسة التسويق المصرفي والذي إنعکس سلباً على تحسين جودة الخدمات المصرفية في البنوک التجارية الليبية ، وبالتالى هدفت الدراسة إلى التعرف على أثر التسويق المصرفي في تحسين جودة الخدمات المصرفية بالبنوک ، وتوصلت الدراسة إلى وجود علاقة معنوية ذات دلالة إحصائية بين التسويق المصرفي وتحسين جودة الخدمات المصرفية وجاءت أهم التوصيات في إستخدام البرامج التسويقية الموجهة لتعريف العملاء بما يستجد من خدمات جديدة والتي تنطوي على دراسة حاجات ورغبات العملاء التتلاءم وتتفق مع إدراکاتهم .
Abstract:
The problem of the study is the lack of banking marketing policy which reflected negatively on improving the quality of banking services in the Libyan commercial banks. Therefore, the study aimed to identify the effect of banking marketing on improving the quality of banking services in banks. The study concluded that there is a significant statistical significance between banking marketing And the improvement of the quality of banking services. The most important recommendations in the use of marketing programs aimed at introducing customers to new services that involve the study of the needs and desires of customers to fit and consistent with their perceptions.
 

الموضوعات الرئيسية