أثر استراتيجية التمايز على إدارة وتنمية الصادرات الليبية (دراسة ميدانية بالتطبيق على الشرکات الصناعية الليبية)

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

المستخلص

الملخص:
تمثلت مشکلة الدراسة في ضعف إدراک الشرکات الصناعية الليبية لأهمية استراتيجية تمايز المنتج على إدارة وتنمية صادراتها، وبالتالي هدفت الدراسة إلى التعرف على أثر استراتيجية تمايز المنتج على إدارة وتنمية الصادرات في الشرکات الصناعية الليبية، وتوصلت الدراسة إلى نتيجة مفادها وجود علاقة معنوية ذات دلالة إحصائية بين إستراتيجية تمايز المنتج وإدارة وتنمية الصادرات في الشرکات الصناعية الليبية، وجاءت أهم التوصيات بأنه يجب على إدارة الشرکات الصناعية الليبية  الاهتمام بعملية توليد الأفکار وتطويرها وتخصيص الوقت والمال الکافي لذلک لتعزيز قدرتها التنافسية.
 
Abstract:
Consisted study the problem of the weak awareness of the Libyan industrial companies of the importance of differentiation of the product on the management and development of its export strategy, and therefore the study aimed to identify th    e impact of the differentiation of the product on the management and development of exports in the Libyan industrial companies strategy, the study reached the conclusion that the existence of a statistically significant correlation between strategy differentiation of product management and export development in the Libyan industrial companies, came the most important recommendations that the Libyan industrial management companies should pay attention to the process of generating ideas, development and allocation of time and enough money for to enhance their competitiveness.
 

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية