دور الابداع بالمنتج في زيادة الحصة السوقية (دراسة ميدانية)

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

المستخلص

 
الملخص:
يهدف البحث الى التعرف على علاقة وتأثير الابداع في المنتج  کنشاط تسويقي غير تقليدي على زيادة الحصة السوقية, وکذلک معرفة الأهمية النسبية لکل متغير من متغيرات البحث, ولتحقيق أهداف البحث, وکانت اهم النتائج وجود علاقة واثر بين دور الابداع في المنتج وزيادة الحصة السوقية, کما توصل البحث الى ضرورة تبني الأدارة العليا في الشرکتين محل البحث نظام معلومات فعال لتلقي شکاوى ومقترحات العملاء والأهتمام بهم لما له دور في زيادة الحصة السوقية.
 
Abstract:
The research aims to identify the relationship and the impact of innovation in product activity marketing funky to increase market share, as well as knowledge of the relative importance of each variable of the research variables, and to achieve the goals of the research, the most important findings of the research, and the existence and effect relationship between the role of innovation in the product and increase the quota market, poor management by the two companies. Find recommendations to the need to adopt the senior management of the two companies in question an effective information system to receive complaints and suggestions.
 

الكلمات الرئيسية