Abstract:
Consisted study a problem in that there are deficiencies in the application of the concept -oriented customers in the Libyan industrial companies , which may be the reason for the low marketing performance of these companies , the primary objective of this study is to identify the orientation effect of the customers on the marketing performance , so the researcher to formulate a major imposition of a ( not no significant impact to guide customers on performance marketing ) , branching out from three sub- hypotheses to cover all aspects of the study and researcher used the descriptive and analytical approach to this hypothesis , as well as the list of the survey as a key tool for data collection And The study population consisted of senior management executives totaling (19) single , and directors of departments of marketing, totaling (56) single , and staff departments Marketing 's ( 2417 ) single , have been identified their sample size ( 332 ) single , and was a simple random sample , as well as customers' sample was used statistical analysis software (Spss) as a package to input , process and analyze the data.
الداه ناهي محمد, مبروکه. (2017). أثر التوجه بالزبائن على الأداء التسويقي دراسة ميدانية بالتطبيق على الشرکات الصناعية الليبية. المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 8(ملحق العدد الأول), 427-451. doi: 10.21608/jces.2017.51727
MLA
مبروکه الداه ناهي محمد. "أثر التوجه بالزبائن على الأداء التسويقي دراسة ميدانية بالتطبيق على الشرکات الصناعية الليبية". المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 8, ملحق العدد الأول, 2017, 427-451. doi: 10.21608/jces.2017.51727
HARVARD
الداه ناهي محمد, مبروکه. (2017). 'أثر التوجه بالزبائن على الأداء التسويقي دراسة ميدانية بالتطبيق على الشرکات الصناعية الليبية', المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 8(ملحق العدد الأول), pp. 427-451. doi: 10.21608/jces.2017.51727
VANCOUVER
الداه ناهي محمد, مبروکه. أثر التوجه بالزبائن على الأداء التسويقي دراسة ميدانية بالتطبيق على الشرکات الصناعية الليبية. المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 2017; 8(ملحق العدد الأول): 427-451. doi: 10.21608/jces.2017.51727