دور الترويج الإلکتروني في تحسين الأداء التسويقي : دراسة ميدانية

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

المستخلص

 
الملخص:
يهدف البحث إلى إظهار مدى إدراک شرکات الاتصالات في مصر لمفهوم الترويج الإلکتروني واستخدام تقنية الإنترنت والهواتف المحمولة وبيان علاقاتها بالأداء التسويقي.
ولتحقيق أهداف الدراسة اعتمدت الباحثة على الفرض التالى "لا يوجد تأثير معنوي ذو دلالة إحصائية للترويج الالکتروني وذلک علي الأبعاد المختلفة لتحسين الأداء التسويقي لشرکات الاتصالات في مصر".
وقد مثلت استمارة الاستبيان أداة البحث الرئيسية للدراسة الميدانية وبلغ حجم عينة البحث 152 مفردة لفئة الإدارة العليا ومديري الإدارات وعدد الاستمارات الموزعة والمسترده والقابلة للتحليل 134 مفردة بنسبة 88% تقريباً، أما بالنسبة للعملاء فبلغت حجم عينة البحث 384 مفردة وعدد الاستمارات الموزعة والمسترده والقابلة للتحليل 307 بنسبة 79.9% تقريباً، حيث استخدم برنامج التحليل الإحصائي SPSS لإدخال ومعالجة وتحليل البيانات.
 
 
Abstract:
The research aims to show how awareness of telecommunications companies in Egypt to promote the concept of mail and the use of Internet technology and mobile phones, and the statement of its ties to performance marketing.
To achieve the objectives of the study researcher relied on the following hypothesis "there is no significant effect statistically significant for the promotion-mail and so on different dimensions of improved marketing performance of telecommunications companies in Egypt."
Questionnaire represented the search tool major field of study and reached the research sample of 152 the size of a single class of senior management and directors of departments and a number of distributed questionnaires and recoveries of expandable analysis 134 Single by almost 88%, while for clients amounted research sample size of 384 single and a number of distributed questionnaires and recoveries of expandable analysis 307 by almost 79.9%, where the use of statistical analysis software SPSS for entry, processing and analysis of data.