Abstract:
This research aims at investigating the relationship between market related factors including (atmosphere, convenience, personal interaction and customer to customer interaction) and customer experience in hypermarkets.
The findings showed that market related factors including (atmosphere, convenience, personal interaction and customer to customer interaction) significantly and positively contribute to customer experience. Additionally, atmosphere was found to be the most significant determinant of customer experience. الملخص:
يهدف البحث الي تحديد تأثيرالعوامل المرتبطة بالسوق على خبرة العملاء فى الهايبرمارکت فى مصر. ولقد أوضحت نتائج البحث علاقة إيجابية ومعنوية مابين العوامل المرتبطة بالسوق (المناخ العام للمتجر, ملائمة الخدمة, التفاعل الشخصى, التفاعل مابين العملاء) وخبرة العملاء. کما اتضح أن المناخ العام للمتجر له أقوى تأثير على خبرة العملاء داخل المتجر .
Ahmed Elsayed Ahmed Morsy, Fatma. (2017). Relationship between Market Related Factors and Customer Experience in Hypermarkets in Egypt. المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 8(ملحق العدد الأول), 1-25. doi: 10.21608/jces.2017.51873
MLA
Fatma Ahmed Elsayed Ahmed Morsy. "Relationship between Market Related Factors and Customer Experience in Hypermarkets in Egypt". المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 8, ملحق العدد الأول, 2017, 1-25. doi: 10.21608/jces.2017.51873
HARVARD
Ahmed Elsayed Ahmed Morsy, Fatma. (2017). 'Relationship between Market Related Factors and Customer Experience in Hypermarkets in Egypt', المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 8(ملحق العدد الأول), pp. 1-25. doi: 10.21608/jces.2017.51873
VANCOUVER
Ahmed Elsayed Ahmed Morsy, Fatma. Relationship between Market Related Factors and Customer Experience in Hypermarkets in Egypt. المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية, 2017; 8(ملحق العدد الأول): 1-25. doi: 10.21608/jces.2017.51873