الإدارة عن بعد وتأثيرها على إدارة التسويق دراسة ميدانية في مصانع الأسمنت الليبية

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

المستخلص

تتمثل مشکلة الدراسة في ضعف وانخفاض في إدارة التسويق في مصانع الأسمنت الليبية ، وبالتالي هدفت الدراسة إلى التعرف على أثر الإدارة عن بعد في تحسين کفاءة مصانع الأسمنت الليبية
وتوصلت الدراسة إلى نتيجة مفادها وجود علاقة معنوية ذات دلالة احصائية بين الإدارة عن بعد وتحسين إدارة التسويق وجاءت أهم التوصيات بزيادة الاهتمام والدعم لتطبيق برامج تکنولوجيا المعلومات والاتصالات في مصانع الإسمنت الليبية وهذه بدورها تدعم عمليات الإدارة عن بعد.
Abstract :
The problem of study is represented by the fact that there is a weakness and decline in marketing management in Libyan cement factories. As a  result, the study aimed to identify the impact of remote management on improving the efficiency of Libyan cement factories. The study found that there is a statistically significant relationship between remote management and improving marketing management. The most important recommendation of study is that it is important to support and pay attention to applying information and communication technology programs in Libyan cement industries. In their turn, these programs will support remote management processes.
 

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية