دور التسويق الدولي في تطوير المنتجات دراسة ميدانية على شرکات الغزل والنسيج

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

المستخلص

أن التسويق الدولي يساعد الشرکات على دراسة الأسواق الدولية والتعرف على الفرص التصديرية المتاحة بها والعمل على إغتنامها ، وکانت مشکلة البحث التي تناولها الباحث هي مدى تأثير التسويق الدولي على تطوير منتجات شرکات الغزل والنسيج ، ويهدف هذا البحث إلى التعرف على دور التسويق الدولي في تطوير منتجات شرکات الغزل والنسيج، وشمل الفرض الرئيسي للبحث هو لا توجد فروق معنوية بين أراء مديري التسويق في شرکات الغزل والنسيج بشأن دور التسويق الدولي في تطوير المنتجات ، وتوصل الباحث إلى وجود فروق معنوية بين أراء مديري التسويق في شرکات الغزل والنسيج بشان دور التسويق الدولي في تعديل وتشکيل وإبتکار ال
Abstract:
The research can be summarized in the following points, The main problem addressed by the researcher in this research is to what extent the international marketing has an influence on developing the products of the textile companies, This research also aims at identifying the international marketing's role in developing products of textile companies, Regarding role of international marketing in developing products of textile companies, the main hypothesis is that there are no significant differences between the viewpoints of the marketing managers in textile companies, The main findings of the research are that there are significant differences between the viewpoints of marketing managers in textile companies regarding the vital role the international marketing plays in product innovation.

الموضوعات الرئيسية